Chętni na kawalerki odpowiadają za 12,5 proc. popytu na mieszkania z rynku wtórnego – wynika z analiz Grupy Morizon-Gratka.
Kawalerki są szczególnie interesujące dla singli, rodziców kupujących mieszkania dla dzieci i dla inwestorów szukających lokali - zarówno na wynajem krótko-, jak i długoterminowy.
Kawalerki małe i duże
- Kawalerki, choć są najbardziej przystępne cenowo, wyraźnie ustępują popularnością większym lokalom – zwraca uwagę Marcin Drogomirecki, ekspert rynku nieruchomości Grupy Morizon-Gratka. – Z naszych badań wynika, że w marcu największym zainteresowaniem cieszyły się mieszkania dwupokojowe, których szukało 41,5 proc. klientów. Co trzeci kupujący poszukiwał mieszkania trzypokojowego, a 12,5 proc. potencjalnych nabywców wybierało lokale z co najmniej czterema pokojami - podobnie jak w przypadku kawalerek.